Hudson’s Bay wil goedkopere merken in assortiment

Hudson’s Bay gaat van strategie veranderen en wil in haar warenhuizen meer goedkopere merken aanbieden. Dat zegt directeur Edo Beukema van de Canadese keten tegen het Financieel Dagblad.

Het warenhuis wil met de komst van goedkopere merken af van haar dure imago. ‘Klanten vinden de prijzen aan de hoge kant. We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen’, aldus Beukema tegen het FD.

Aandeelhouders
Het warenhuis ontkent dat het wil stoppen met de activiteiten in Nederland. Die suggestie werd eerder wel gewekt door een van de activistische aandeelhouders. Die onthulde dat het bestuur van Hudson’s Bay onderzocht of alle winkels in Europa verkocht konden worden.

Zwolle
Hudson’s Bay is in Zwolle open vanaf 20 september van dit jaar en is gehuisvest in de oude vestiging van V&D. Het concern heeft in Nederland tien warenhuizen geopend, veelal in oude panden van het failliete V&D. Hudson’s Bay zal per vestiging kijken waar er moet worden ingegrepen op het assortiment.

Back to top button