PEC Zwolle strikt online casino als sponsor

PEC Zwolle behoorde tot de groep voetbalclubs in Nederland die terughoudend waren om hun shirts te voorzien van het logo van een online casino, zo meldt CasinoScout.nl. Echter, na een aanzienlijk bod van Circus heeft de club uit Zwolle uiteindelijk toegegeven en zal het logo van het online casino vanaf volgend seizoen te zien zijn op het shirt van de promovendus.

Op vrijdagochtend heeft de online casino website CasinoScout.nl bericht dat PEC Zwolle een overeenkomst heeft gesloten met de kansspelaanbieder, ondanks eerdere sponsordeals waarbij diverse online casino’s zichtbaar waren op boarding in het stadion. Het online casino zal binnenkort worden gepresenteerd als de nieuwe hoofdsponsor van de club, waarbij naar verluidt € 1,5 miljoen per jaar aan sponsorgeld betrokken is, met een contractduur van twee jaar.

In het contract is een optie opgenomen voor nog eens twee extra jaren, maar de kans dat deze wordt uitgeoefend is bijzonder klein. Dit komt doordat met ingang van 1 juli 2025, Nederlandse kansspelwebsites niet langer in staat zullen zijn om sportclubs te sponsoren. Dit verbod treedt precies twee jaar nadat het verbod op ongerichte gokreclames van kracht is geworden. Vanaf 1 juli 2023 kunnen online casino’s, sportbookmakers en sportclubs geen nieuwe sponsorcontracten meer afsluiten.

Oplossen van een financieel tekort
Volgens De Stentor en CasinoScout.nl heeft PEC Zwolle besloten om toch samen te werken met een online casino vanwege een financieel tekort van € 3,5 miljoen op de begroting van vorig jaar. De club hoopt dit tekort te compenseren door de uitgave van aandelen en de verkoop van Thomas van den Belt aan Feyenoord.

Back to top button