Zwolse bedrijven maken extra omzet door coronavirus

De Zwolse schoonmaakbedrijven Novon en Wecovi zien de omzet stijgen door het coronavirus, omdat opdrachtgevers meer schoonmaakbeurten aanvragen. Dat schrijft Service Management.

De extra schoonmaakbeurten moeten dan vooral gebeuren bij zogeheten touch points. Van deurbellen en schakelaars tot aan trapleuningen en deurklinken. Daarnaast komen er veel meer vragen over hygiëne binnen en stellen schoonmaakbedrijven desinfectiemiddelen en handgels ter beschikking.

Novon
Elbert-Jan Hesse, directeur van schoonmaakbedrijf Novon uit Zwolle zegt tegen Service Management. ‘We krijgen veel vragen binnen. Hebben we een protocol dat klanten kunnen gebruiken? Wanneer moet je alcoholgel gebruiken? Voor al dat soort vragen hebben we een expert beschikbaar gesteld die al die vragen kan beantwoorden. Daarnaast komen er vragen binnen voor extra schoonmaakbeurten. Dat betekent bijvoorbeeld dat schoonmakers een kwartier extra gebruiken voor touch points. Ook krijgen we, zelfs van volstrekt vreemden, vragen om handgels te leveren. Maar die hebben we eerst voor onze eigen klanten beschikbaar gesteld.’

Lees meer bij Service Management.